Toeslagenaffaire Belastingdienst

Dinsdag 9 februari 2021

Veel mensen in Nederland zijn financieel in de problemen geraakt doordat de belastingdienst onterecht toeslagen heeft teruggevorderd. We kennen dit in Nederland als de toeslagenaffaire. Deze periode had en heeft enorme impact op getroffen gezinnen. Daarom biedt de gemeente Best hulp aan. Hieronder leest u waar getroffen inwoners terecht kunnen voor ondersteuning.

Waar kunt u terecht voor ondersteuning?

Bent u getroffen door de toeslagenaffaire? Heeft u daardoor problemen gekregen en komt u er zelf niet uit? Dan kan de gemeente u helpen. Neem dan contact op met Hans Schocke, gemeente Best via telefoonnummer 14 0499 of e-mail h.schocke@gembest.nl. In een persoonlijk gesprek bekijken wij dan samen, hoe wij u het beste kunnen helpen.

Gemeente neemt contact met gedupeerden op

De Belastingdienst heeft een herstelregeling opgezet om de fouten goed te maken die zij heeft gemaakt tijdens de toeslagenaffaire. Om dit zorgvuldig uit te voeren heeft de gemeente Best de gegevens van de getroffen ouders nodig. Om die gegevens te krijgen biedt de Belastingdienst/Toeslagen een machtiging aan. Het college van B&W heeft besloten hiermee akkoord te gaan. Dat wil zeggen dat de gemeente de gegevens van alléén de gedupeerden op kan vragen bij de Belastingdienst. De gemeente vraagt alleen deze gegevens op om de gewenste hulp vorm te geven.

Vragen?

Heeft u andere vragen over dit onderwerp, dan kunt u ook contact opnemen met Hans Schocke via telefoonnummer 14-0499, e-mail h.schocke@gembest.nl.

Sluit het menu